Zo weet je dat het hoog tijd is om over te stappen op een nieuw kassasysteem.

Wanneer alles technisch goed functioneert, loopt je winkel op wieltjes. Je kan de juiste beslissingen nemen én zelfs groei verwezenlijken. Echter, als het bestaande systeem ontoereikend is geworden, wordt dit een ware bron van ergernis. Meer nog, het kan zelfs een rem worden op je succes.
Brengt het kassasysteem onvoldoende resultaat? Dan kan het moment aangebroken zijn om te vernieuwen.
Verder in de deze blog ontdek je de signalen die er kunnen op wijzen dat het tijd is om te wisselen van kassasysteem.

Verschil tussen offline en online kassasystemen.

Vooraleer we de signalen verder uitlichten, is het belangrijk dat we eerst het verschil uitklaren tussen een offline en online kassasysteem. Offline kassasystemen zijn de ouderwetse systemen, meestal meer dan 5 jaar oud en lokaal geïnstalleerd. Dit betekent dat je fysiek in de winkel moet zijn om toegang te hebben tot je kassagegevens. De servers kunnen namelijk alleen communiceren met het lokale netwerk van je winkel. Deze oude systemen zijn meestal weinig elegant. Maar belangrijker, ze vormen een hoge kostenpost wanneer de hardware en software een update of onderhoud moeten krijgen. Je bent hiervoor namelijk aangewezen op dure technische interventie.
Voor online kassasystemen daarentegen heb je  enkel een internetverbinding nodig. Je gegevens worden opgeslagen in de cloud en zijn dus overal te raadplegen. Updates zijn ook veel makkelijker door te voeren, zelfs vanop afstand.

Overstappen naar een nieuw systeem: ja of nee?

Blijf je nog even doorwerken met het oude tragere systeem of kies je voor een performanter nieuw systeem? Wanneer is het nu tijd om over te stappen? Als je nog twijfelt of het voor jou al het geschikte moment is, geven we je graag enkele regels mee die erop kunnen wijzen dat het moment is aangebroken.

Je systeem is niet gebruiksvriendelijk.

Een kassasysteem kan heel wat geavanceerde taken uitvoeren. Het ene systeem is complexer dan het andere. Misschien is het lastig en tijdrovend om met je huidige systeem transacties, rapporten en andere noodzakelijke taken af te handelen. Je personeel zou op korte tijd het systeem moeten kunnen leren gebruiken en uitleggen aan anderen. Kan je instructievideo’s bekijken, is er voldoende support of begeleiding?

Je systeem biedt weinig groeimogelijkheden.

Wie weet, ben je van plan om meer vestigingen te openen of extra kassa’s toe te voegen. Je kassasysteem moet daarop voorzien zijn. Het mag niet teveel moeite kosten om je producten in meerdere vestigingen te verkopen of kassa’s uit te breiden. Je kassasysteem moet kunnen meegroeien en juist de bron zijn om die uitbreiding waar te maken.

Je systeem staat je goede service in de weg.

Een onbetrouwbaar systeem is nefast voor je zaak. Als transacties niet vlot afgerekend kunnen worden of als de normale gang van zaken verstoord wordt, dan kan dit gevolgen hebben voor je merk en goede naam. Meer nog, je kan er omzet mee verliezen. Overstappen op een platform die een uitgebreide support aanbiedt, kan heel wat slapeloze nachten voorkomen.

Je systeem is niet flexibel.

Je zaak beweegt mee onder de constant veranderende omstandigheden. In 2020 hebben we duidelijk kunnen voelen hoe belangrijk het is om een kassasysteem te hebben dat integreert met andere tools en platformen. Als je huidige systeem niet compatibel is met andere tools, kan dit vertraging teweeg brengen. Hou ook rekening dat ad hoc oplossingen vaak een risico inhouden op menselijke fouten bij belangrijke berekeningen. Een ondernemersplatform als Lightspeed sluit aan op de specifieke behoeftes van je bedrijf. Je kan andere functies en integraties toevoegen wanneer je die nodig hebt.

Deze signalen wijzen erop dat het tijd is om over te stappen op een nieuw kassasysteem:

 

  • Je systeem is niet gebruiksvriendelijk
  • Je systeem biedt weinig groeimogelijkheden
  • Je systeem staat je goede service in de weg
  • Je systeem is niet flexibel

Zo stap je over op een nieuw kassasysteem

Het is zover! Je hebt besloten om een nieuw systeem in gebruik te nemen.
Contacteer ons en wij zullen de volgende stappen voor jou checken:

  1. Is je huidige betaalterminal bruikbaar?
  2. Is je hardware geschikt? Net als bij de betaalplatformen, is ook niet alle hardware geschikt voor een nieuw kassasysteem. Wij checken of de huidige apparaten compatibel zijn met de nieuwe software. Misschien zijn er updates of aanpassingen nodig.
  3. We geven een duidelijke demonstratie en training voor jou en je medewerkers zodat er vlot met het nieuwe systeem kan gewerkt worden. Ook later kan je rekenen op voldoende support Support en ondersteuning – Juka.Retail om je vragen snel op te lossen.

Heb je na het lezen van onze richtlijnen nog twijfels of vragen? Aarzel niet om een gratis demo te boeken en de mogelijkheden van een nieuw kassasysteem te ontdekken. Maak een afspraak.

0

Geen producten in uw winkelwagen.